tisdag 27 mars 2012

Update från dålig uppdatererska

Vad händer i mitt liv?

Ja ni, det är inte mycket mer än det vanliga för tillfället...
Jobbar och står i,
(10-19.30 idag,
8-19.45 imorgon,
10-19.30 på Torsdag...
innan jag avslutar arbetsveckan lite lätt med en 8-17.30 dag på Fredag.)
Söker jobb bäst jag hinner och hittar jobb att söka,
äter, skiter, sover.
Och thats it i min vardag.

Har haft panik i några veckor nu att snart behöva gå ner i tid till min vanliga halvtid.
Att gå tillbaka till alldeles för mycket fritid,
alldeles för lite pengar,
och alldeles för mycket räkningar...
Idag kan jag andas ut igen,
åtminstone i en månad framåt,
då min käre arbetskamrat fick ännu en månads sjukskrivning.
Jag önskar jag alltid kunde ha heltid, ändå...
för jag saknar verkligen min söta kollega!
Trots att det blir tightare för mig,
så håller jag alla fingrar och tår att hon snart kommer tillbaka!

Dessutom har jag fått lite extrajobb inom den närmsta framtiden,
och det är jag överlycklig för!

Vad det är?
Jo senni... här ska Naannii'n leka bibliotikare igen!

(om ni inte minns det, eller inte har hängt med här så länge,
så gjorde jag det ett tag förut också. för något år sedan under en sjukskrivning ungefär sisådär halvtid bredvid tiderna på butiken...)

Några Onsdagar, vissa veckor framöver,
kommer jag alltså sitta på byns bibliotek och göra mitt bästa för att få det fungera som det ska.
Bibblio-Naannii!

Jag är glad för det jag får,
tar vad jag kan,
gör så gott det går...
i väntan på att det där heltidsarbetet ska dyka upp och bli mitt.

...Sååå
som sagt.
Full rulle i mitt liv.

...Förresten passade jag på att hinna färga håret igår.
Blondera, blondera, och slänga i en ljusbrun färg istället för mitt trerandiga naturliga/röda/svarta.
Nöjd ja, men jag saknar allt mitt mörka lite grann...
Haha, men är det vår så är det! =)

Någon bild på resultatet finns tyvärr inte ännu,
och jag orkar inte lyfta på röven just nu för att hämta kameran,
så det kommer senare.

Varva ner,
sängen,
sova.

Inga kommentarer: