söndag 25 april 2010

Vinare, folket och 50

Hade tänkt lägga upp lite bilder från helgen, men sinni, dä blev ingenting för jag hittar inte sladden till dotorn. Usch vad jag är slarvig och "förlägger" saker hela tiden! Kan inte förstå!

Så ja, bilderna kommer väl så småning om, kanske.

Har i alla fall haft en riktigt trevlig helg. Nu är jag dock helt slut, men det är en annan femma. Skulle behöva några dagars ledigt att vila upp mig på efter helgen.

Orkar inte ens ordbajsa som jag brukar, så jag tar det i korta drag...

Fredag:
- Hänga runt å tjåla med Visis
- En kort skogstripp till Vildmarkslekplatsen
- Hem och slå hål på en vinare
- Premiärgrillning på nyinköpta grillen
- Första festen hölls i lägenheten. En tre månader för sen inflyttningsfest?
- Härliga människor ramlade in en efter en
- Kalaset tog slut och jag mös till med en dusch i skenet av levande ljus
- Ramla i säng vid en sisådär 2-3 (?)

Lördag:
- Vakna alldeles för pigg alldeles för tidigt
- Gå bakis-morgonpromenad med vovven 06.15
- Bli lite grinig och glad igen
- Oplanerat sitta i bilen med ett gäng partyprissar för avfärd mot nya äventyr kl. 07.00
- Njuta av solen på ett liggunderlag mitt i en av Kläppens slalombackar näst hela dagen
- Kika på SM-finalen i skotercross
- Skratta åt tokarna som var med mig
- En snabbtur i Sälen innan hemfärd
- Ombyte, påsminkning
- 50 års kalas för mamsen
- Kalasa till med ännu fler trevliga människor
- Rausa till med Malan
- Se men inte medverka i en galen naveldjups-tävling
- Höra nya äventyr om Lingonlurfen
- Sjunga "ja må hon leva" klockan 00.00
- Se mamsens glada-förvirrade-rädda-nervösa blick när hon öppnade paketet hon fick av oss systrar. Äntligen 50, och nog gammal för att skaffa tattoo tyckte vi! ;)
- Smyga hemåt i natten och ta kvällen

Söndag:
- Vakna för tidigt ännu en gång, men ändå inte för tidigt
- Mysa mysa mysa
- Knalla ner till mamsen för en "efter-festen-tacopaj-frukost"
- Umgås, mysa och vara allmänt glad över den familj jag har
- Sova middag
- Vakna alldeles för sent
- Handla tårtmojänger och göra tårta
- Äta födelsedags lunch
- Födelsedagsfika
- Bio med systrarna. Farsan sågs, och jag fick träsmak i röven
- Kvällspromenad
- Kort umgåsning med mor och sisters

Nu:
Jag är slitnare än födelsedagsbarnet själv. Fortsätter det så här kommer jag aldrig ens orka leva till 50. ^^
Men aaa, helgen är över, mamsen är 50, vikten kan inte annat än ha gått upp ett par kilo och jag är otroligt lyckligt lottad som har alla de här underbara människorna i mitt liv!
Glädjer mig åt en hejdundrande helg, och ser redan fram emot nästa!

GRATTIS ÄLSKADE UNDERBARA MAMMA!!!!
Hoppas du fick en riktigt bra födelsedag!

...och godnatt!

:)

1 kommentar:

Maria sa...

Nu ljög du allt, ingen final vart de eftersom vissa inte villa va kvar :(