torsdag 1 april 2010

Julen varar ända fram till...

Så var det Torsdag igen. Skärtorsdag för ovanlighetens skull.
Nu är påsken här mina vänner.
Wihoooo, eller?
För första året i hela mitt liv känns det som att Påsk inte hade spelat någon roll.
I mitt hem finns inga ris eller fjädrar, i mitt kylskåp finns inte ett ägg, det enda jag har som påminner om påsk är en påse lösgodis om det mot förmodan skulle kika in någon kärring på väg till blåkulla, och ett godisägg att ge bort.
Förstår inte riktigt vad som har hänt med mig, högtider som alltid är en riktig glädjehöjare i mitt liv i vanliga fall...
Men nope, inte en känsla får jag.
Tråkigt tråkigt tråkigt!

Påsk ja, då är våren på gång också.
Snön sjunger på sista versen och fåglarna börjar kvittra.
Ena sekunden spöregnar det, och andra sekunden vräker det ner ny äckelsnö.
Fram och tillbaka, tillbaka och fram!
Och vår ja...Det betyder att det är sista veckan liftarna rullar i slalombacken, sista helgen jag kommer hänga på hyttan lyssnandes på nån urkass eller helt okej trubadur (om jag nu ens orkar dit upp), och sista veckan vi har högsäsongsöppettider på coop.
Sista veckan...sen "välkommen lågsäsong"!

Nu kommer min lilla by stå på stand-by igen. Tills våren gått förbi, och sommaren står för dörren!

Herrejisses vad tiden går fort! :O

Ner i tid på jobbet går jag också. Känns riktigt surt när det gäller den ekonomiska biten, men ändå rätt skönt när det gäller annat.
Här planeras det nya krafttag med träningen.
Är en hel hög mycket lättare att både hinna och orka med träningen, när man slipper jobba nästan 11 timmar om dagen. ^^
Minst fyra träningspass i veckan ska jag få in under lågsäsongen, så får vi se hur det blir med allt sen när sommarsäsongen kommer igång igen.
Fy FAN vad jag ska kämpa!!!

Nej men hörrni, nu ska jag zappa lite mellan kanalerna på tv:n...Har saknat det någe fruktansvärt!!! Öhhh, varför???
Jo, för fram till nu har jag haft en tv från minst 60-talet, ^^
som man fått lov att vrida ner ljudet på i samma veva som man slagit på den för att slippa bli döv, fått trycka fram ny färg på varje gång den varit avstängd..och med en dosa som inte alls fungerat!
Tackar min käre arbetskamrat som köpte en ny tv, och i samma veva gav mig sin gamla!
Det är kamratskap det! :)

GLAD PÅSK
på er allihop!

Inga kommentarer: