söndag 18 november 2012

Tillbaka till ordbajsandet

Okej...
Det har ekat näst intill tomt i bloggen på nya inlägg ett jävla bra tag nu,
och vad ska jag skylla på den här gången då?
 
...Att jag faktiskt kammat håret och därför inte haft tid?
borstat tänderna?
Köpt en häst då om det låter bättre?
 
Men här kommer den bittra sanningen,
den här gången tänker jag helt enkelt skylla på:
INGENTING!
 
Fantasifullt, jag vet! ;)
 
Men lusten har inte funnits,
inte orken eller motivationen heller för den delen.
Några gånger har jag öppnat upp,
tänkt jag skulle skriva något finurligt,
ordbajsa så där groteskt som bara jag kan...
men näe, ingenting, nada att skriva om!
 
Ibland undrar jag om mitt liv är så händelselöst som jag kan tycka själv,
men det är det ju säkerligen inte...
Det bara "är" så att säga,
som vilken annans vardag som helst.
Dagarna flyger förbi och blir till veckor och månader,
hej vad det går i buskar och snår, på nå vis!
 
Och vad har då hänt i mitt liv sedan sist?
 
Ja ni...
för det första så kan jag berätta att den där panikartade arbetslösheten kom till sist, efter veckor av förlängning på sommarjobbet...
Nåja, i 2 veckor i alla fall...
Sedan var jag tillbaka på tvätteriet igen,
och där är jag fortfarande kvar nu.
Den här kommande veckan i alla fall. ^^
 
Jag söker fortfarande varenda jobb jag kan tänka mig,
men sitter fortfarande på något vis fast i drömmen om att komma ner i de där gruvorna och jobba.
Varför? Det har jag också funderat på...
men det är bara så...
Ingen förklaring, ingen anledning.
Så simpelt är det!
Mitt största hopp just nu är den ansökan jag skickat om att få bli lärling i gruvan i Garpenberg,
och det hoppet kommer jag fortsätta leva på tills jag inser att det tåget också har gått och att jag än en gång står kvar på perrongen och vinkar.
Men i så fall...
går det alltid nya tåg!
 
Tjoffitjoff...
å här är jag idag.
TADAAA!
En helt vanlig "egentligen" arbetslös tös som jobbat heltid non-stop sen i September och jagar anställning emellan varven av jobb.
Aldrig hade jag väl trott det skulle vara sådant slit att vara arbetslös ;)
(skämt och sido, jag är helnöjd...så länge jag slipper arbetsförmedlingen)
 
----
 
Ni som känner mig,
eller har följt mig här länge,
måste ha märkt att jag är lite av en "periodare"...
 
Ibland är det inget av nada, och andra gånger allt av allting.
Tror knappt det finns något mellanting när det gäller mig.
Allt eller inget.
Pepp eller depp.
Dipp eller tipp.
 
Kan bara säga så mycket som att den här dippen har varat ett jävla bra tag över bäst före datum.
Kanske har därför också bloggen stått still,
vad vet jag.
 
Men nu har jag i alla fall bestämt mig för att försöka fortsätta panikattackera den här gamla rötna bloggen med ordbajs ett tag till,
så får vi se vart vi hamnar i slutänden.
 
Read it or leave it.
Ordbajsarn is back! ;)
 
 
 
 
 


2 kommentarer:

Arbetsförmedlingen sa...

Hej Naannii!

Jag heter Lisbeth och jobbar som arbetsförmedlare på Arbetsförmedlingen. Vi prenumererar på blogginlägg som handlar om Arbetsförmedlingen.

Ser att du skriver om att din dröm är att få jobba i en gruva. Nu vet jag inte var du bor så jag vet inte hur långt du har till Kiruna men där finns möjlighet till arbete. Vill bara tipsa dig! Se här: http://bit.ly/GHlHPe På den sidan ser du även att det finns ett informationsmöte om behov gällande gruvarbete i Bergslagen. Det är ju inte lika långt bort.

Du är välkommen att ringa till oss på 0771-416 416 eller chatta med oss här: www.arbetsformedlingen.se/kontakt. Det går bra att vara anonym när du ringer oss eller chattar med oss.

Med vänlig hälsning
Lisbeth, arbetsförmedlare

Anonym sa...

Gött att läsa din blogg igen! KRAM