måndag 19 november 2012

Idag hände något konstigt...

...lusten att träna infann sig!
 
Ja, jag fick nästan en chock själv...
det är sant!
Det var ett bra tag sen nu,
jag har legat på latsidan.
 
Likt som att allt annat är allt eller inget i mitt liv,
så är också träningen det.
På senste tid har det varit just det också:
Inget!
 
Men idag, efter att ha jobbelijobbat och slitit med smutstvätt från 5 till klockinen 3 (då jag i vanliga fall är helt slut), hände alltså något helt sensationellt...
Jag städade hela lägenheten!
Diskade, torkade, tvättade, dammsög...
 
Sen (och här kommer det mest chockerande):
...gick jag ner i källaren och tog en avdammande svängom med crosstrainern!
 
hallelujah-moment!
Med musiken i öronen och svetten lackandes, körde jag en halvtimme non-stop...
MED ETT STORT FETT LEÈNDE PÅ LÄPPARNA!
 
När jag väl stod där kändes det som om jag aldrig vart därifrån.
Och tacka vet jag den grundkondition (eller vad sjuttsingen det är) jag har.
De där 30 minutrarna bara flög förbi likt en fis i rymden!
 
Förbannat va jävla gôtt!
 
Ikväll mår jag bättre än på länge!
 
 
 
 
 
 

1 kommentar:

Anonym sa...

DUKTIGASTE DU;)