tisdag 23 april 2013

Work'in

Rob är borta på jobb.
Jag själv tänkte ägna denna vecka åt träning och nyttig mat.
...Fast det fick jag såklart äta upp! 

Det verkar inte som att jag ska planera nånting nu för tiden,
allt går ändå åt pipsvängen! ^^

Just den här veckan byttes träningen och den nyttiga maten ut...
...MOT JOBB!
Det hotas om att vi ska gå ut i strejk 00.00 natten till Måndag,
så här försöker vi alltså jobba ikapp allt vi eventuellt kan bli efter om det nu skulle bli strejk. ^^

Tjohooo!?

Det har idag betytt att en arbetsdag som skulle varat 06-15,
först blev förlängd med två beordrade övertidstimmar,
och sedan vid lunchtid, 
blev förlängd med ytterligare två timmar....

Så Jahappp...
06.00 - 19.00 har jag knegat idag!

...och likadant hotar de med både imorgon och på Torsdag,
så här lär det varken bli nån träning eller bra, nyttig, vällagad mat fören tidigast till helgen! "/

Jag varken hinner eller orkar bry mig om träning och bra mat såna här dagar,
Jag hinner inte till affären, eftersom den stänger innan jag slutar.
Och när jag väl kommer hem,
då blir det att laga den snabbast möjliga maten att äta, och ha i matdosa...
en snabb diskning och en hängning av tvätt,
...och sen är det alldeles snart dags för läggdags om jag ska orka upp för ett liknande pass imorgon! ^^

Det får liksom bli som det blir!
 
Förbaskat!

Men jaja... 
En nyttighetsvecka får väl komma senare...
Bra surt när jag planerat bara! ^^

Att Rob är borta just den här veckan är nog fan både bra och dåligt!
Men mest bra när det blev sånne här...

för jag hade ändå inte hunnit umgås med honom,
inte orkat heller för den delen.

Fast ja må säga,
att de känns pissigt dåligt att jag inte kan komma hem utsvulten och halvdöd en enda dag den här veckan,
och hitta maten på bordet!!!
...utan måste göra den själv hela tiden! ;)

Attans karljäkil, vart ärru när ja behöver dej!? ;) ^^
Höhöhö



 

Inga kommentarer: