torsdag 11 april 2013

Äntligen lugnar vi själen en gnutta

Ikväll tänker jag lyxa till det med Fruktsallad här i soffhörnet!
Ikväll ska jag banne mig fira!

Idag har jag nämligen skrivit på för heltidsjobb på tvätten,
...ÄNDA FRAM TILL 18 AUGUSTI! 

Nu är det slutt på "en vecka i taget jobbs"-ångesten.
Att få reda på under Torsdagen eller Fredagen ena veckan, 
Hur, eller ens OM, man ska jobba på Måndagen efter!
Slut på nervositet, stress och tankar om att "Tänk om jag inte får något mer",
"Om jag blir arbetslös nästa vecka"
"Hur länge kommer det här bära egentligen?"...
Som det varit ända sen 8 Oktober förra året! ^^

Nu vet jag, äntligen, 
att jag klarar mig,
får lön och har jobb åtminstone fyra Månader framöver!

Det satt långt inne för de bestämmande makterna tror jag...
Tänk om jag hade vetat tidigare att jag bara behövde vifta med ett annat jobberbjudande framför deras ögon för att <<Tjoffitjoff>> få längre än en vecka i stöten. ^^

 Jorå, jag fick ett annat erbjudande igår,
en visstidsanställning på heltid, en månad från och med nästa vecka.

En grej som jag egentligen hade velat testa på,
men som jag ja...
efter mycket om och men,
rädsla att inte ha något jobb alls efter den lovade månaden,
och andra takter på tvätteriet,
får lägga på hyllan tills senare!

Bara känslan av att veta att jag kommer få jobba 40 timmar i veckan,
ända fram till i höst...
Det är fan ett
Halleluljah-moment!

1 kommentar:

Anonym sa...

Gött mos, GRATTIS:D