onsdag 3 april 2013

Egentid och kadaver i pappersform

Jobbat till 15 idag.
Rensat ur en massa papper ur mina överfulla pärmar,
samtidigt som jag hängde i solen på altantrappen och Junior lekte med sin nydödade råtta precis bredvid!

(härliga vår!
Äntligen är du på gång med dina värmande solstrålar,
vårluktande luft,
fina dagar...
...och indragna döda råttor och fåglar omvartannat lite varstans i lägenheten!
Typ! ^^)

När jag kastat över 90% av alla onödiga papper jag samlat på mig de senaste åren,
och försäkrat mig om att inga kadaver skulle släpas in och läggas på golvet,
så lämnade jag min post som dörrvakt och tog tag i allt annat skit när jag ändå höll på.

Det diskades, städades, tvättades,
och så lagades det mat så det blev ännu mera disk! ^^
Åt tillsammans med Rob innan han åkte till far sin för några dagar framöver...

Så ikväll har jag lyxat till det med stekt halloumi till min lilla kväll av egentid och tittande på precis vilken tv-kanal som fallit mig in!
Tjohooooo!
Inget "Simpsons", "guldgrävare i alaska" eller vad-det-nu-än-är man kan få lov att kika på när en annan en ska vara med och slåss om dosan! ;)

Men nu ger jag faktiskt upp för idag och går till sängs.
Jobbet kallar även imorgon!

Inga kommentarer: