onsdag 18 augusti 2010

Som på den gamla goda tiden

Tidig morgon imorse...
05.45 var jag ute på vägen,
redo för en morgonjogg!
Klockan på 05.30....
och jag kom upp!!!


Ni som följt mig ett tag förstår vilken jävla sensation det är,
så jäkla svårt jag fått att ta mig upp det senaste året!
Men imorse, då var det som på den gamla goda tiden,
som det var när jag startade min viktresa,
då jag gick upp minst tre timmar innan jobbstart varje dag för att hinna träna.

25 minuter och 41 sekunders jogging blev av.
Gick trögt som attan, men jag intalade mig själv att det var bättre än ingenting alls...
och det var det ju! ^^
Men nu behöver jag verkligen nya joggingskor!!!
Nu är det inte längre "snart ska jag nog börja tänka på att skaffa...",
nu ÄR det dags, helst för ett bra tag sen!
Det är inte kul när man känner att man inte kan göra sitt bästa på grund av att halva sulorna ramlat bort under skorna.
När det skaver på insidan foten hela tiden och vattnet inte ens behöver tränga genom skon, utan bara kan rinna in genom alla små-hål.
Då är det dags! Nu nu nu!

Måste bara få tillfälle och tid över att ta mig någonstans där det finns skor att köpa,
och det är ju inte det lättaste när man bor mitt ute i skogen och just nu tillbringar 11 timmar om dagen på jobbet. ^^
Det får vänta, vääänta, väääääänta...
kanske till nästa vecka? Om någon lyckas laga min trasiga bil tills dess?
Åhhhhhhhhhh.
Boring!

Men men men...huvudsaken med dagen:
JAG KOM UPP!!!
:D

Efter den morgonjoggen, en morgonpromenad, en cykeltur till jobbet, 10 jobbade timmar, en cykeltur hem igen, en kvällspromenad, en matlagning och en ätning ska det nu mysas i massor!
Det finns en enda plats i världen jag hellre skulle vilja vara på än här just nu...
och det är en meter mer åt höger i soffan...
Liggandes bredvid Rob och Hugo...
(som förövrigt varit ute på vift idag och blivit körd i bil till matte)
,
och bara njuuuuuta!

Ni kanske förstår att jag inte har tid med det här nå mer nu?
:)

Satsar på Stavgång 05.30 imorn!

"Ett steg...och ett till..."



1 kommentar:

Anonym sa...

Du är bara BÄST!!!!!!