söndag 15 augusti 2010

Jag Bill Inte!

Vill inte att semestern ska vara slut!
Inte redan.
I nu-läget helst aldrig.
Var så säker på att jag skulle få avsluta semestern lite snyggt så där imorgon kväll, efter att ha kommit ner på jorden lite till här hemma...
men hade jag inte glömt att schemat blivit ändrat så säg, så icke!
Blev bara 9 lediga dagar och inte 10.

Fast egentligen är väl inte 9 helt fel det heller.
Så länge har jag inte vart ledig sen innan jag tog studenten tror jag!...
och det är verkligen sant! :O
Man borde ta sig tiden att vara ledig oftare.

Den glädje jag känt den här senaste veckan får det att pirra i hela kroppen bara jag tänker på det! Det är dagar, skratt, detaljer, stunder jag aldrig någonsin kommer glömma.
Kunde jag leva i den här "semesterbubblan" för all framtid så skulle jag göra det.
Tillsammans med min Rob, för han är helt otrolig!

Så jävla bra har vi haft det på vår lilla tripp!
och jag längtar redan efter nästa...:)

Bilder finns, men kommer senare i brist på funnen datakabel...
Ni får hålla tillgodo med virrig list-form så länge.
(Om ni orkar läsa förståss?)

Min Semester 2010
- Över 100 mil i en skåpbil
- Halmstad
- Gullbrandstorp och Pisas lilla hus på prärien
- Sightseeing i Halmstad centrum
- Shopping i Flygstaden
- Haft kort stubin
- Åka lite fel och leta lite rätt
- Bröderna Karlsson på bio
- Skratta så tårarna sprutar
- Pizza
- Krabbfiske vid piren i Steninge
- 21 år
- Middagsvila och födelsedagsfika på en filt vid havet
- Picknick på Skrea Strand
- En liten tur genom Falkenberg
- E6:an
- Minigolf vid Tylösand
- Förlora minigolfen
- Kina mat
- Känna sanden mellan tårna
-Se en badpojke i speedos
- Mysa gånger 1000000...
- Åkt vilse
- Tackat Robert för hans höga tolerans nivå av mig, grinpitten själv
- Åkt in i Ullared
- Gått på Gekås
- Shoppat järnet
- Nudlar med kyckling
- Varit smakråd och blivit smakrådad själv
- Köpt nya paltor och annat bra
- Kollat på naturen
- Pratat med en dansk
- Ätit china-buffé
- Tagit vägen mot Göteborg
- Lugnat en uppstressad Rob
- Till slut hittat Västra Frölunda och Systers hem
- Pussats mycket
- Träffat en hund och hans husse jag inte sett på väldigt länge
- Hängt med Linn
- Blivit bjuden på linssoppa och nybakt bröd i en annan del av Frölunda
- Myst i min nya jacka
- Sovit gott
- Vaknat tidigt / Vaknat sent
- Tagit bussen ner till Göteborg C
- Besökt Liseberg
- Åkt Balder, Lisebergsbanan, virvelvinden, Juke box osv osv.
- tvingat med Syster i Kanonen
- Njutit av vinden i håret
- Haft pirret i magen
- Tittat 3D-film
- Ätit Tacos
- Spelat utan att vinna
- Hamburgare
- Speglat mig i roliga speglar
- Njutit av otroligt bra sällskap
- Tröttnat om och om igen på karsuell-köerna
- Varit utmattad
- Gjort grimaser
- Stannat vid roliga ställen
- Slappnat av
- Åkt på stora vägar
- Träffat gamla vänner
- Varit på väg hem
- Men stannat igen
- Skara Sommarland
- Bada och åka massvis med snabba vattenbanor
- Skrattat åt andras misslyckanden (Rob's såklart! :) )
- Fått kickar av att göra något "farligt"
- Sett Rob vurpa när han försökte sig på vattenskidor
- Asgarvat
- Åkt madrass, gunga och ring
- Gjort av med pengar på helt onödiga grejor
- Ätit naturgodis
- Tänkt åka gocart, men inte gjort det. TRE gånger!
- Vilat
- Fått komplimanger
- Skrikit av förtjusning och glädje
- Åkt bergochdal-banan: "Tranan"
- tufftuff-tåg
- Slagits med getingar
- Ätit annan godis
- Pommes frittes
- Spelat och Vunnit
- Undrat vart jag ska göra av 2000G choklad
- Lyssnat på bra musik
- Och dålig
- Haft rätt så Rob blivit lite putt (fleeeera gånger! )
- Blivit lite putt själv
- Mått jävligt bra

osv osv osv osv osv osv osv....
...

Och så var man hemma igen,
Efter allt det här!
Känns bra, men samtidigt väldigt trist.
Vi har haft det så bra,
och jag vill aldrig släppa den här känslan!

Tackar Rob för en helt otrolig semester!
Jag K.Ä.R.L.E.K.A.R den där karln så ni anar inte!

---

Nu är jag dock fet och panik-stinn som en gris.
Dags att ta tag i det här på riktigt igen.
Har ätit som en häst hela veckan.
Proppat och varit sugen på allt.

MEEEEEEN, mina vänner...
(Det kanske inte är nånting att "skylla" på, men jag tycker ändå jag är förjävla bra)
Jag har varit HELT SNUSFRI sedan i Tisdags!
(och nej, jag lyckades inte sluta förra gången heller...)
Inte konstigt jag uppehållit mig med att äta och sura istället.
Tycker jag fick det!
Tycker inte ni?

Sussa, sen är det back to reality som gäller...
Suck.



Inga kommentarer: