torsdag 26 augusti 2010

Inte många knop

Har tröttnat på att vara sjuk.
Så jäkla långtråkigt!
Febern har gått ner lite sen igår,
men den finns fortfarande.
Halsen har blivit värre och nu börjar hostan komma också.
Beslutsångest över tanken om jag ska jobba, eller inte imorgon.
Får man? orkar jag?
Behöver pengarna, men 8.45- 19.45 är många timmar att kämpa om man är hängig.
En kort dag hade känts bättre.

Väntar och ser. Känner efter ikväll.

I övrigt har det inte vart många knop här idag.
Vaknade alldeles för tidigt och frös som en gris, Kröp tätt tätt intill Rob och in under hans täcke. Lyckades somna om för att sedan vakna kallsvettig, med bultande huvudvärk och rivande hals.
05.45 gick jag upp, gjorde en kopp te, tog en alvedon, och kastade ikull mig framför tv:n.
Somnade efter ett tag och sov någon timme.
Duschade och åt frukost. Gick en långsam promenad med vovven. Soffläge igen.
Fick långtråkigt och slängde halva klädförrådet som jag ändå inte använder. Diskade berget av disk.
Åkte på en biltur ingenstans med Malan. Gick över gräsmattan och ner till mamma bara för att få prata lite...
Soffläge igen...och fortfarande lika uttråkad.
Finns säkert fullt med saker jag skulle kunna göra, men jag orkar inte.
Idag är jag mittemellan levande och död, bättre än igår åtminstone!

Som sagt, inte många knop här inte...
Boooooring!

Nån som har tips på vad man kan pyssla med när man befinner sig i detta "mellanläge"?

Inga kommentarer: