söndag 26 februari 2012

Lort-Naannii

Helt okej jobbhelg får jag lov att säga.
Trevlig.

Men hörreni,
det där pulkaracet blev ingen hit precis.
Jäklar vad jag ballade ur!
Vilken jäkla feglort!

Att tillbringa de sista sekundrarna i livet med underbaraste vännerna på plats skulle i och för sig suttit allt bra fint,
(finns det något underbarare sätt att lämna jordelivet på?)
men nej,
att ta livet av sig i en ultrabrant stenhårt isig helvetespulkabacke...
det var inget för mig! ^^

ETT ynka åk vågade jag mig på, på mitt nyinköpta tefat...
från den kortaste (och självklart minst branta) delen av backen.
De andra vågade dock sig på lite högre höjder
(nåja, av de som faktiskt vågade alls i alla fall...kanske var jag inte så fegis ändå? ;) ).
En kvart, tjugo minuter tror jag det tog tills det var nerläggs...
Då var det färdigåkt!
Och vi tog oss därifrån,
en annan med rövont som jag tror hette duga, och vi andra som små frusna själar.

Men ja då så,
ännu en helg över och veckorna bara rullar på en efter en...
Snart vaknar man väl upp i ett närmare 100 gradigt sovrum, med solen rakt upp i fejset och hör fågelsång utanför det öppna fönster.
Tjoffi tjofff säger det!

"Det finns saker som man måste göra, även om det var farligt.
Annars är man ingen människa utan bara en liten lort"


Inga kommentarer: