fredag 4 mars 2011

Pensionärstakter

Och så var det helg.
Ja, jag tycker man kan säga det så här på Fredagskvällen. ^^
Snart slutt på vecka 9 (för det är väl vecka nio nu?), och sen börjar den sista hela veckan (förhoppningsvis) med gips!
Tjo fadderittan pang, och gipset bort vecka 11 slang!

Ska bli så förbaskat gött att kunna vifta fritt på tåningarna,
ha vanliga strumpor och skor,
Klia fotsulan när den drar till att klia,
och, inte minst, raka benet och slippa känna mig som en gorilla!
Fast det förstås,
nu slipper jag åtminstone frysa. ^^

Och vad bjuder kvällen på då?
Som den ungdomliga pensionär jag är tänker jag sitta här i soffhörnet,
med foten i högläge och zappa mig genom det som är värt att ses,
snubbla i säng tidigt som fan och somna innan jag ens hunnit börja räkna får.

Det blir en lång dag imorgon,
och man blir trött av frisk luft när man inte är van.

Vad ska ni ynglingar hitta på?
Ut och svänga era lurviga mån tro?
Ahaaja...

Inga kommentarer: