torsdag 10 mars 2011

Ge mig mer!

Gud va jag älskar den här snön som aldrig tycks sluta falla när den väl börjar,
Så underbart väder så jag blir helt varm i hjärtat!
Så förbaskat finnt att behöva förbruka en sisådär 3-4 plastpåsar och tusen meter tejp innan man kan gå ut och ändå bli lite så där härligt fuktig om gipssnutten.
Det mysiga ljudet av plogbilen som skrapar i asfalten som nyss var på väg fram,
och televisionen som fladdrar och hoppar lite som den vill när snögen vräker ner!
Underbart!
inte sant!? ^^

Nä, men vad säger ni? vill ni ha vår nu?
men varför då?
det är ju så härligt det här med att vada genom decimetrar nysnö och få blöta strumpor!
Höhö!

Nej allvarligt,
nu tycker jag det räcker med snö för denna vinter!
Den som ligger får gärna ligga kvar ett bra tag till,
(denna dam har inte skotrat klart för denna vinter ännu)
men inte fan behöver det snöa mer?

Ge mig sol och en temperatur runt nollan så är jag nöjd!

Inga kommentarer: