tisdag 8 mars 2011

Nu hänger de löst de jävlarna

Tänk att jag aldrig lyckas somna när jag ska sova! ^^

Har försökt en gång ikväll redan,
försökte "sympatisomna" med Rob när han började räkna sina får,
tänkte att det ju borde vara lika enkelt som det var att vara sympativaken när han jobbade natt...
men näääj då,
det var det då rakt inte,
för nu sitter jag här under filten och dinglar med mina lössläppta fångar.
VÄRDELÖST!
(att inte kunna somna alltså, att hänga löst (som vi sa någongång på högstadiet) har jag dock inga som helst problem med. pattarna lär väl få frisk luft ibland dom å)

FreedooOoom! (sjunger dom, eller nått)^^

Jag kommer nog alltid att vara (och har alltid vart) en riktig nattuggla.
Förstår inte riktigt hur man ska ta sig ur det.
Kan gå upp ruskigt tidigt en morgon och vara som en zombie långt in på eftermiddagen,
sen när klockan äntligen börjar närma sig godkänd nattinatt-tid,
PLOPP så står ögonlocken i givakt och jag är vaknare än vaknast.
Helknepigt, minst sagt!

Likadant kommer tydligen mina hjärnhalvor inte igång riktigt förän ungefär den tiden "vanliga" människor kryper ner i sina sängar och börjar sitt långa nanna kudde-race.
Det är då de börjar gå på högvarv,
och alla tankar bara fladderifladdrar likt snöflingor i en vinterstorm.

Ni vet så där,
så att man precis lyckas fånga en snöflinga som man tycker ser så fin ut,
och då kommer helt plötsligt en annan jävel dinglande från himlen som man tycker ser ännu "speciellare" ut än den man redan lyckats fånga,
så man släpper den första och börjar jaga den andra,
å så vidare, å så vidare,
Snart blir man alldelens snurrig i bollen av att kika upp på alla förbannade snöflingor.
Det slutar med att man inser att det slutat snöa,
och att man inte riktigt fick sig en ordentlig titt på någon av de där snöflingorna?
Inte en enda tanke blev liksom färdigtänkt!
Bättre än så kan jag nog inte förklara mina nattliga idéer, tankar och helt sjuka funderingar...

Nån som förstod ett skvatt om hur jag menar?
Haha.
Nej, skulle inte tro det! ^^

Men hörreni,
go'natt på er i alla fall! (=

Inga kommentarer: