tisdag 14 augusti 2012

döda fiskar och avkoppling


 Tog mig en tur till sommarstugan efter jobbet,
gled runt i båten några timmar och fiskade.
Skönt att komm undan en sväng,
sluta tänka för ett tag och bara vara...

och lite spännande idag,
då det faktiskt nappade över tio gånger på kastspöet.
Fick upp två skapligt fina aborrar,
och en liten.
Och så hade jag en SKITstor aborre och 2 medelstora gäddor med på spöet fram till båtkanten innan de slet sig när jag försökte dra upp dem i båten.
(Jäkligt orutinerat av mig att inte ha nån håv med mig! men men, så kan de gå...
är väl då det nappar som bäst kan ja tro?^^)


Det konstigaste nappet idag fick mig att undra hur i helskotta jag lyckades...
och jag fattar fortfarande inte riktigt hur det gick till.
Titta bara själva på bilden längst ner och på hur kroken sitter...
Jag menar...Whhaaaat? :)



Inga kommentarer: