söndag 19 augusti 2012

Den nya Naannii'n

Det har skett en stor förändring i den här tjejen på sistone...

Någonstans tror jag att alla motgångar, besvikelser och sömnlösa nätter tog kål på mig.
Jag dog lite där ett tag...
När jag än en gång insåg att jag skulle ha litat på mig själv och det jag tyckte jag kände,
istället för på alla lögnaktiga sanningar jag fick kastade i fejjan av andra.

Jag kan inte säga att jag är tacksam för att det som har hänt har hänt,
det kommer föralltid göra jävulskt ont i mig,
påverka mig för en lång tid framöver...

Men jag tror nånting hände i mig där nångång...
för mitt bland all skit,
så växte jag i mig själv!

Jag har börjat säga vad jag tycker mycket mer,
yttra mig.
Jag gör det jag tycker är rätt,
oavsett vad folk sen kommer att tycka.
Vågar mig på saker,
och jag vågar misslyckas.
Vill jag något,
då gör jag det!

Jag har lyckats med något jag aldrig lyckats med förut...
att stänga av känslor som gör mig svagare,
och istället börjat få mig själv att växa.

Jag är inte LYCKLIG,
men jag är i alla fall "lycklig"...
och för det främsta,
så är jag på väg!

Man kommer långt på ilska, vilja och beslutsamhet.

What doesn't kill you makes you stronger...



1 kommentar:

Anonym sa...

Det säjer ju Grynet: "TA INGEN SKIT!!!!!!!" KRAAAAAAAAMIS ;)