söndag 4 september 2011

En tripp i svampskogen

Imorse bestämde jag mig för att ta en vandring i skogen för att försöka hitta lite kantareller.
(Maria hade vart uppe med tuppen och plockat och satt vid köksbordet med renskniven i högsta hugg när vi kom upp)

Kan hon, ska allt jag också kunna, tänkte jag då jag kom på att jag aldrig i mitt vuxna liv faktiskt hittat kantareller när jag vart ute och letat.

"Nu ger jag mig ut i sjumilaskogen, kommer det ett vildsvin ringer jag så får du komma och rädda mig!"
gav jag strikta order till Rob innan jag gav mig iväg.

(Jag upptäckte sen att jag glömt ta med mig telefonen^^)

Men inget vildsvin kom det heller,
och jag tappade bara bort mig för en sisådär 10 minuter innan jag insåg att jag var precis bakom kåken.
Bra där!

Strosade runt över stockar och sten i över en timme å blev så svettig så!
Rena rama träningspasset!


Och svamp hittade jag...



Stora och små...


Randiga och prickiga...


Färgglada och bajsbruna...

Men inga gula små kantareller!


Här tänkte jag en stund att ge upp, men vägrade...

OCH DÅ DÖK DE UPP DE SMÅ LIVEN! Som ett gult täcke över marken


Passade perfekt i den tidigare ekande tomma påsen!


TADAAAAAAAAAAAAA! =D

Äntligen har jag lyckats på egen hand!


Inga kommentarer: