tisdag 6 september 2011

Chock för tjock

Mitt andra projekt (läs om det första i tidigare inlägg) för kvällen fick bli att knyta på joggingpjucksen för en kort vända.

Å jäddrar annamma vad jag chockade tjockiskroppen!
(var alldeles för länge sedan...nu igen!^^)
Andningen ville ge upp, magen gurglade till sig på en gång,
och vaderna ville tydligt sätta stopp för hela passet genom att dra ihop sig likt ruttna russin.

Innan jag ens kommit hälften av den lilla runda jag tänkte ta,
kom jag på mig själv att tänka "fy fan fy fan fy faaaaaan" i vartenda steg mina sega fötter lyckades ta.
Wehoo lyckat!

Men så var det något som hände...
och helt pang-bom hade det där fy-fa'andet i tankarna slutat,
benen kommit igång och andningen satt sig till rätta.

Då var jag ju nästan hemma igen!
...Så det blev självklart tvunget att fortsätta lite längre när flowet väl hade kommit!

Efter allt som allt Åtta kilometer non-stop jogging greppade jag tag i dörrens handtag i ett försök orka stå på benen tills jag låst upp och kommit in åtminstone.

Men heeey, I made it! :D

Stolt som tuppeeen!

Inga kommentarer: