tisdag 6 september 2011

Drömmar från förr

När jag var liten ville jag bli delfinskötare.
Tatuerare. Artist. Prinsessa.
...Eller jobba hemma med något jag inte minns (detta sa jag på dagisfimen när jag och syster blev intervjuade)...

Det fanns massor av drömmar om jobb.
Ideér och planer.
Hela livet var planer't!
DÅ.


Men nu då?
När man sitter här och funderar på att ta sig vidare i livet,
testa på något annat än att sitta i kassan på butiken i byn...

Då är det inte många planer som dyker upp i huvudet minsann!

Här söks det allt som verkar vara något att ha i julgranen,
allt jag skulle kunna tänka mig att testa på.
Det agnas, så får vi se om det nappar.

Men såna där starka drömmar man hade som liten,
dom har visst gått och gömt sig med åren...
tråkigt!

Nu vet jag inte alls vad jag vill bli, så länge jag trivs med det jag gör...





Vad vill ni bli när ni blir stora?^^

1 kommentar:

Anonym sa...

Smalare:(