onsdag 27 april 2011

Visst fan kan kvinnor meka,

Och karlar städa toilett!

Är så mycket prat hela tiden om vad som är "kvinno- eller mansgöra" så jag tror jag spyr på det ibland.
Visst lever vi väl på 2000-talet? eller är det något jag fått fel om framfoten?
Har jag lyckats ta fel på ett århundrande, eller vad blir det för knaseliknas?

Varför förväntas man göra vissa saker och överlåta annat till andra, bara beroende på om man har en pick mellan benen eller inte?
Helt sjukt.

Varför är det alltid grabbarna som förväntas att gå ut för att kika på det trasiga däcket,
medans tjejerna förväntas stanna inne och fixar klart maten och dukar om det vankas kompismiddagar?

Visst fan kan kvinnor meka, rapa, och skruva skruv!
Precis som karlar kan städa, vika tvätt och tillbringa en kvart framför spegeln för att få till det perfekta barret!
Skit samma vem som gör vad,
bara det blir gjort!

Kan inte ens räkna på mina hundra fingrar hur många gånger jag blivit riktigt jäkla förbannad över alla "kvinnor ska stå framför spisen"-prat...
för är det någon som pisses me off, så är det sådant tramssnack!
Lika det som att någon säger att det är karlagöra att byta däck på bilfan.
Visst att vissa karlar vet en hel del om bilar än vad t.ex. jag gör,
men för att byta däck behöver man väl för fan direkt inga magic-skills!
och lagar mat, det gör karln min typ trippelt så bra som jag själv.
So what?

Tillochmed i världens heligaste...MUSIKEN, finns det bajslåtar som speglar något helt åt hellskotta fel.
Ta "fruntimmer ska en ha å knulla mä" av allas våran Meduza till exempel,
Jag tåååål den inte!!
Det är fasiken den värsta låten någon någonsin kan sätta på när jag är i närheten!
och hur fan kan vissa fruntimmer (eller ens karlar) sitta och digga med i en text som lyder:"Fruntimmer di e madresser med hål i..." osv?
Don't get it!
(i övrigt ska tilläggas att en del av Meduzas låtar faktiskt är redigt bra)
Jag blir så tokig om den låten börjar dunka så jag kan börja skrika rakt ut.

Men till min poäng...
Gör vad fan ni vill!
Men låt er själva aldrig tro att just ditten eller datten "förväntas" av er bara för att ni föddes med ett visst kön!

Jag kan rapa högre, duscha snabbare och släppa väder mer illaluktande än karln min.
Visst kan han tycka det är äckligt,
men vaddå?
Det är väl lika spyfärdigt äckligt när han gör det?

brakskit som brakskit liksom! ^^
Alla gör det,
varför skulle vissa behöva smyga med det?

1 kommentar:

Anonym sa...

Har du inte bättre saker lägga energin på, som att diska tex? :)