måndag 4 april 2011

På tal om...

Kôrv...

Var det någon av er som såg "En unge i minuten" ikväll?

En sån liten gullkorv skulle jag vilja ha,

Vissa veckor kan jag knappt bärga mig tills jag själv får en liten knodd att gossa med.

Det är som äggledarna dansar rumba och magen (helt otroligt nog, självmant) vill börja växa.

Sådana veckor ser jag bullar i ugnen, barnvagnar och sötungar vart jag än är!

Här, där, dom är ta mig fan överallt!

Ibland kan jag tillochmed drömma att jag får en liten knodd,

tankarna om hur det skulle vara lämnar knappt min hjärna för en bråkdels sekund.

Jag ser det det perfekta, drömmer, längtar!

.

Jag har så länge jag kan minnas sagt att jag vill ha barn innan jag är 25.

Det är lite mindre än tre och ett halvt år tills dess,

men ändå får jag panik ibland...

Det är så mycket som ska stämma,

passa in.

.

So what om jag är redo, om allt annat inte är det?

Jag lever i den där drömmen om att ha ett fast heltidsjobb att luta mig tillbaka på,

att ha en stabil ekonomi, ett bra boende,

och en redig karl att dela allt med.

Förvisso skulle det räcka om det mesta av de där sakerna var uppfyllda,

men som sagt,

det är mycket som ska stämma.

.

Men jag vet också att man aldrig ska ta något eller någon förgiven.

Ett jobb kan försvinna, ett boende rasera,

en kärlek ta slut.

När som helst,

man kan aldrig vara riktigt beredd.

Så, när den där go-känslan väl kommer på riktigt (fortfarande förhoppningsvis före 25),

så tänker jag inte vara rädd för att satsa.

.

Vågar man aldrig satsa, vinner man aldrig heller!

.

Vad tycker ni läsare om mina tankar? håller ni med? eller inte?

Vad vill ni?


Inga kommentarer: