onsdag 27 april 2011

Ett litet svar

Åhhh mysigt med kommentarer!
Blir alltid lika glad när någon kluddrar ner en rad eller två som "reaktion" på något av mina inlägg,
Annars är det ju liksom bara jag som babblar på här.
Gnatar och tjatar på om de mest oväsentliga saker som finns att ens diskutera, skriva ner, ordbajsa om.
Lite långtråkigt ibland, nästan så jag nästan tröttnar på mitt eget babbel!
men så dimper det ner nån kommentar då och då, som gör det tusen gånger roligare att hålla på att skriva än vad det redan är. =)

Maj frågade:
"vad jobbar du med?=)"

Jag jobbar på Coop Nära här i den lilla byn som jag bor (och är född och uppvuxen i).
Så om dagarna sitter jag i kassan, fyller varor och gör beställningar som vilken annan snabbköpskassörska som helst.^^
Är också ansvarig för kolonialvarorna och sköter om beställningar och grejs inom det.
Eftersom vår butik är så liten, och själva samhället är en turistort,
så har vi hög- och lågsäsonger där öppettider och kundström skiljer sig en hel del, därför jobbar jag också ibland heltid eller lite mer, och annars inte mer än halvtid.

Just nu har vi precis gått från högsäsong till lågsäsong, och det betyder också att jag här framöver kommer vara riktigt riktigt uttråkad vissa dagar.
Två dagar eller fler är alldeles för länge att vara ledig tycker en Naannii som torkar ut på ideér innan natten hinner bli morgon.

Duger det svaret? =)
(haha, kanske hade räckt med "jag jobbar på coop", men icke en skrivsugen dag som denna)

Men du Maj, och alla ni andra...
Vad jobbar/pluggar NI med? =D




Inga kommentarer: