tisdag 20 oktober 2009

Happyfacet siktar högt (och långt!)

Ikväll sprang jag en mil igen.
För andra gången i mitt liv. Till Tyfors. En mil av skog, asfalt och några få bilar.
Det var inte så jobbigt. Stopp Naannii, ljug inte!
Det var en heeel gnutta jobbigt. Men ändå inte så farligt som jag mindes. ^^
Har tänkt och tänkt att jag skulle klara det en gång till innan snön börjar falla, en långtur som "avslutning" på sommaren, typ.
För att kolla om sommaren gett mig några vidare framsteg som framtida "proffs-joggare". ^^

Det hade det, inte som proffsjoggare direkt kanske, men som en tjockis-naannii, precis som jag är.
Jag klarade det på mindre än en timme!!! 58 minuter och 45 sekunder.
-Happyface bigtime-
Hade för mig att det förra gången tog en timme och 7 minuter, men där hade jag fel, för det var inte mer än 2 minuter.
Men okeeeej, en förbättring på 3 och en kvarts minut är väl dugligt för en tjockis?

Jag är grymt stolt över att jag klarade det överhuvudtaget!
Att jag någonsin klarat det!
Ni kan läsa mer om förra gången här:
http://naannii.blogspot.com/2009/06/jag-klarade-det-d.html
---

Har fortfarande ingen aning om vad jag ska ge Jimmy i present. Känns träl, för jag tycker han förtjänar nått bra. Han är en bra karl min gubbe.
Kanske ska ge honom något han aldrig skulle förutspå? En dag utan kramar t.ex.?
Han som tycker jag är för kramig hela tiden. ^^
Eller en dag utan gnäll, det skulle han nog också bli lycklig över.
Höhö. Låter som det är lika bra att jag åker bort över helgen, så han får en riktigt bra födelsedag. xD
Män, nää...riktigt så braigt ska han inte få det. ^^

Ska titta en snabbsväng i stan imorn, få se om jag hittar nått.
Har bokat tid på besiktningen för mamsens bil, så då passar jag på att handla kalasgrejer samtidigt.
Guu sö gött de ska bli å va ledig nu. För ovanlighetens skull. :)

Dagens träning: 30 minuters promenad. en mil jogging.

Dagens mat:
Frukost: Resterna av tacotallriken från igår
Mellanmål: ett glas vatten
Lunch: En banan
Mellanmål: ett glas vatten
Kvällsmat: Fil med musli, en avocado, en mandarin, vatten och en kopp te

Alldeles för dåligt med mat idag. Ingen lunchrast då jag jobbade 11-17. Och sen när jag kom hem ville jag bara iväg innan det blev mörkt.
Det är så svårt att få till alla de där målen varenda dag!
Bläääääääääääääää!
Man gör så gott man kan, och ibland räcker det inte, tyvärr...

Jag vet jag måste börja lägga större vikt vid maten. Planera och dona.
Ska försöka!

Mysa med älsklingen.
Jag tror jag är nykär igen!
Kan inte få nog av mysande.
Jag älskar det, och jag älskar honom!


2 kommentarer:

Musan sa...

Du är så duktig syster! Vill också orka springa 1 mil. Inga muskler i världen kommer ge mig din kondis :D

Sockiss sa...

YEY! vad duktigt! Snart är du nere på 55minuter, då klarar du baskravet för militär personal. Den du! Och så kan du söka till polishögskolan med den tiden på en mil!... Grattis! Jag gjorde andra framsteg idag jag...Men inte alls i samma kaliber!