tisdag 13 oktober 2009

Ja kröser te ordentligt

Tyckte att jag sprang så himla långt idag. Näst intill över hela byn.
Det tog emot fasligt till en början. Luften var konstig och blåsten för snäv. Hade svårt att få till det där med andning.
Tänkte nästan ge upp ett tag, men det kom igång till slut. Som vanligt. Andningen alltså.^^
Långt långt långt sprang jag...å så när jag kommer hem och gluttar på tidtagaruret så har jag bara sprungit i 26 minuter och 10 sekunder!!!
Haha, så himla långt kan det inte ha varit om det inte gått mer tid tycker jag.
Iform (hemsidan där man kan räkna ut sin vända) säger det var lite längre än 4 km.
Det får duga för idag.

Det, och en promenix med vovven upp till mamma på bibblan för att låna en film. "På andra sidan häcken". De sägs att den är bra!?
Vi får allt se hur bra den är. Slår den Björnbröder mån tro? ^^

Jag ska krösa te med korv med bröd ikväll. Lättlagat och gott. Men det får inte bli för ofta.
I stugan i Tybyn ska det inmundigas. En natt till i stugan. Innan det blir alldeles för mycket vinter och det inte går att vara där uppe. Ska säga hejdå. Vi ses nästa år.
Har egentligen aldrig gillat den där stugan så mycket, men nu känns det lite tråkigt att inte kunna va där på ett par månader utan att frysa rumpan av sig.
Jimmy har verkligen legat i denna sommar. Snickrat och donat. Stugan är fin nu. Jag tycker om den! :)

Det finns inte så mycket mer att säga.
Skriver jag mer blir det bara ordbajs, och det har jag inte tid med nu. Just för tillfället.
Ska skynda mig upp till affärn innan den stänger, och skjusa hem mamma från jobbet innan jag brummar iväg på hala vägen.
Med bara sommardäck också...
Jag måste verkligen byta till vinterpjucks på bilen snart!

Jag kämpar...och syndar.
Bra kombination tycker jag. ^^





1 kommentar:

Sockiss sa...

du kan synda med gott samvete tycker jag! så duktig du är som joggar och har dig! önskar jag kunde springa jag med. men knäet är för all framtid förstört så det blir inget av det... skulle vara som att be om en fjärde operation. men istället tränar jag min Body Balance och annat på gymmet, idag klarade jag av mer än någonsin innan! wihuuu!