måndag 28 december 2009

Om man ändå inte behövde sova!

Nu räcker inte tiden till igen!
Varken timmarna, minuterna eller sekunderna.
Tripp trapp trull, så är den slut!
Dagen, inte tiden.
För den fortsätter ju, även om det blir för kort hela tiden.

Ibland önskar jag att man inte behövde sova.
Då hade jag varit ute på spåret nu. Med pannlampa om det så skulle behövas!
Sen hade jag kommit hem. Svettig trots den grymma kylan. Och duschat.
Diskat all disk, plockat undan julklappar och tomma kartonger, dammsugit och städat fint här hemma. Och sen då? Då hade jag nog suttit framför tv:n en stund. Skrivit ett långt blogginlägg med bara ordbajs. Gjort mig iordning för jobbet. Gått en lång morgonpromenad med Djin. Och åkt till coop för några timmars jobb.

Å ja, här har ni allt jag skulle vilja ha gjort, men inte hunnit idag!

Så vad har jag då gjort?
- Gått upp
- gått en kort morgonpromenad
- skottat snö i 40 minuter
- fått blåsor i händerna
- kastat mig på bussen till Ludvika
- mellandags-rea shoppat i Ludvika med Pis
- ätit buffé på china Town
- tagit bussen hem igen
- kastat mig i duschen
- gjort mig i ordning
- Sjungit julkonsert i kyrkan
- Gått en kort kvällspromenix

Sen hanns det inte med nå mera!
Ingen träning. Inget fixa och dona här hemma.
Bara slutt kvar!

Hittade massor på rean. Köpte tre klänningar för presentkortet jag fick av arbetskamraterna, och två påslakanset för presentkortet vi fick av mamma, på Hemtex.
Tack återigen! Nu kan jag både se bra ut, och sova gott! :)
Nya underkläder och foundation. Leggings och strumpbyxor. De glömde ta av larmet på leggingsarna. Fuskisar! Hur ska jag kunna använda dem om båda benen sitter ihop med ett stort jäkla larm!?

Just ja, vägningen uteblir idag.
Skulle inte tro jag är den enda som skippar?
Jag vågar knappt ställa mig därpå nu. Haha. Fegis!
Men på Torsdag morgon, då jäklar! Då lär jag veta hur det har gått för mig och mina utmaningar.


Nu måste jag sova...
Åhhhh, jag önskar jag inte behövde sova!

Inga kommentarer: