torsdag 16 oktober 2008

mat och helgplaner


Imorse blev det 1,5 timmes träning innan jobbet. En snabb promenad på 1 timme (4665 steg) och en halvtimmes krälande på golvet framför tv:n till tränings-dvd:n. Uhhh, va jobbigt...men gud så skönt!

Svår frestelse nr 2: Prao-eleven gjorde sin sista dag hos oss idag och hade med sig en chokladsockerkaka och bjöd på. Gaaaaahhhh... Han och mamma satt och snaskade, medan jag satt där med mitt vattenglas. Tack och lov hade mamma en clementin som jag fick äta. Jag lovar, hade jag inte fått den hade jag troligtvis brutit mitt löfte och tagit en bit av den saftiga kakan jag också. Tack tack tack för räddningen mams!

Ätit alldeles för lite idag igen, eller för lite vanlig mat i alla fall. Magen har under dagen fått: 2 smörgåsar och en morot till frukost, 2 bananer, 2 kiwi och 3 clementiner på jobbet, och 2 smörgåsar till kvällsmat.
fattar inte varför det ska va så svårt å göra iordning lite mat och ta med sig. Måste allvarligt talat försöka börja göra det.

Fjärde dagen utan godis, fikabröd och dricka avklarad! Nu väntar helgen och resa till Ullared. Kommer bli ännu svårare att hålla sig ifrån sådant skit nu när jag ska bort. Blir ju en hel del restaurang mat och dessutom brukar bilåkning innebära godis. Men jag ska försöka, det ska jag verkligen!
Jag ska välja det nyttiga framför det onyttiga, loka istället för dricka, nötter/frukt istället för godis osv.
Å träning kommer det bli, fast inte lika sort som annars...SHOPPING!
underbart att kombinera träning och roligt.
De sparade pengarna väntar på att handlas upp! :)

Vägningen skulle ske imorn bitti också...den tar jag i natt innan vi åker (ska åka 02.00). Är otroligt nervös. Kan jag inte bara få gå ner under 90 strecket nu!? Jag vill! Och jag har varit duktig den här veckan (med undantag av helgen). I och för sig är det bara 4 braiga dagar...men nått hekto kan det väl bli?
Denna helg ska jag sköta mig, och nästa vecka också! Kanske kan jag då lyckas gå ned lite mer, ett halvkilo/kilo?

Borde gå å lägga mig redan nu, men jag ska..snart. Ska bara packa allt först.

Nästa gång jag skriver, är jag i GBG hos systeryster! :)
hela helgen i Gbg...skööönt. Men jag kommer sakna älsk.

Hoppas lägenheten står kvar när jag kommer hem! ;)

// Naannii

Inga kommentarer: