fredag 31 oktober 2008

Dagens vikt, och snöstorm

Jag ser det snöa, jag ser det snöa...det var väl roligt. HURRA!
.
Och....Wiiiihoooo! jag har slagit mitt rekord i mest viktminskning på en vecka! -0.8 kg!
Detta betyder inte bara att jag gått ned 2.4 kg totalt, utan även att jag bara har 1 kg kvar tills jag når mitt första delmål! Jag är Överlycklig!
.
.

Dagens vikt och mått:
Vikt: 88.0 (-0.8 kg)
midja: 95 cm (-1 cm)
byst: 110 cm (+-0)
höft: 108 cm (+-0)
arm: 32,5 cm (-0.5 cm)
lår: 61 cm (+-0)

Dessvärre kommer det bli jobbigare med promenaderna från och med nu. Under natten har snön lagt sig och jag fick mer eller mindre pulsa mig igenom morgonpromenaden...som självklart blev kortare än vad den brukar. "/ En boxningssäck kommer minst sagt bli nödvändig i vinter! Funderar även på att börja låna mammas träningscykel nån gång i veckan. Måste ha något som ersätter promenaderna när dessa blir kortare och snöigare. Dessutom blir jag svettigare på den, än vad jag blir på mina promenader.

Som tur är älskar lillis iaf snön <3


"Reglerna" för kommande vecka:
- Försöka gå minst 6000 steg om dagen (10 000 blir alldeles för mycket att ta på sig nu när snön ligger djup)
- Köra minst 3 träningspass med tränings dvd:erna
- Ett cykelpass i mami's källare


Och som vanligt inge sötsaker i veckorna!

Nu jäklar är jag på gång! Kanske kan jag nå mitt första delmål redan till nästa vecka...1 kg ska bort! Jag vet inte om det går, men jag ska försöka!

Idag blir det även träning då jag ska till jobbet. För det är verkligen SNÖSTORM ute och jag har inte hunnit sätta vinterdäck på min bil än. Går hellre och blir blöt än att sladda av vägen. Dessutom är det, som Moa säger, en jäkla liten bit att ta bilen. :P Annars brukar jag vara lat eftersom jag redan gått en bra bit på morgonen, men eftersom promenaden blev kortare idag, kan jag lika gärna utöka mina steg lite genom att gå till jobbet.

2 timmars jobb på bibblan, och sedan några timmar på coop. Skulle ha jobbat 12-15...men de trodde det skulle bli mycket folk idag och ville att jag skulle stanna lite längre, å jag ställer självklart upp. :) men sen är det helg! Och vila från arbetet! Det har varit en slitsam vecka!

Stegräknaren står nu endast på 2138 steg, och jag tror inte ens att jag kommer försöka komma upp i 10 000 idag, om det inte slutar snöa och de plogar vägen förståss. Blir nog lite annan träning ikväll istället. Måste diska, städa och hänga tvätt. Ska försöka hinna med träningsdvd:n också. Annars blir det nog en lugn kväll framför tv:n.

Stolt!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Din viktminskning är just nu mera spännande än både älgjakt och elitserien i hockey..... Papi

Anonym sa...

Tjoho vad jag är imponerad! Men du får inte se snön som nåt negativt, det är ju BRA om det är jobbigare att gå för då är det ju bättre träning ;-)

Anonym sa...

Du är så duktig, jag är så imponerad av dina promenader, du släpar dig upp så tidigt (nästan mitt i natten) och går ut, din vilja är beundransvärd. Jag är så glad över din skull, innan du vet av det så kommer dem där extra kilona vara borta. och jag som har hållt på att kämpa i flera månader runt 80sträcket nu är du snart ikapp. Kramis

Anonym sa...

Hej Sanna!!

Eftersom det inte finns ngt inlägg från igår(söndag 2nov) så lägger jag in viktrapporten här -0.7kg dvs 67,3kg.

Kram Stina