torsdag 6 oktober 2011

Finbesök

 Mitt under dammsugningen damp det in två hurtiga toppluvor i mitt hem.
Inte så ofta man får sånt finbesök på en Torsdags eftermiddag!
Städandet upphörde och förvandlades till ett helt kaffirep.
(för dom såklart, jag nöjde mig med vatten å nått mariekex^^)

Eftersom damerna verkade göra sig mer och mer hemmastadda i mitt nystädade kök,
passade jag på att lämna för dansa färdigt med snabeldraken...
Och jo då, de satt kvar när jag kom ner igen.

Då såg jag min chans till att slippa äta ensam till kvällen!
Tjoffitjoff och lite mutande senare, så stod de båda toppluvorna framför spisen!
Hurtiga toppluvsbrudar framför spisen...
Tokken önskedröm!
 Dukat för en romantisk middag för tre
 Storkok
 Stekt potatis, fläskytterfilé och trattkantarells sås
Och så var hela familjen samlad för en gomiddag!

PERFEKT!
Än't dä härligt så säj?

Inga kommentarer: