fredag 17 juli 2009

Att klampa runt, men ändå stå still

I 42 veckor har jag kämpat på nu.
Om 10 veckor har det gått ett helt år sen jag tog tag i min hälsa och vikt,
Och jag känner blandade känslor.
Snart ett helt år, och jag har lyckats kämpa bort närmare 10 kilo av min kropp. Jag är STOLT över mig själv för det!
Men samtidigt känner jag också att det gått så in i helvete segt de senaste månaderna. Jag har ju inte gått NED, utan gått både upp och ner, till ett resultat som nu ligger över det lägsta jag varit på.
Tänk om det bara hade kunnat rulla på, om jag hade kunnat sköta mig, så som det/jag gjorde i början! Då kanske jag hade varit vid målet nu?
Jag var ju nere på 80.4 kilo redan i mitten på April. Nu ligger jag på 82. Känns lite surt! "/
Fast egentligen kanske jag aldrig skulle ha orkat fortsätta då, om jag hade haft det så strikt, kanske jag hade gett upp helt och hållet? vem vet.



Veckans vikt och mått:
Vikt: 82.0 kg (-0.4)
Midja: 87.5 cm (-0.5)
Byst: 104 cm (+-0)
Stjärt: 103.5 cm (-0.5)
Mage: 95 cm (-1)
Höft: 97 cm (+0.5)

Det går i och för sig nedåt nu, men det går lätt ner mot 81 kilo. Sen tar det stopp. Det är som en stooooor tröskel jag måste över där. Hur kommer man över en sånt osynligt hinder? HJÄLP mig!
Kilot mellan 80-81, sen lovar jag er att de sista 7 kilona kommer rasa snabbare än snabbast. Jag måste bara få gehör för all kraft jag lägger ner. Just nu känns det så trögt, så meningslöst att ens försöka.
Jag tror jag saknar en hel gnutta motivation för tillfället. Jag har viljan och kraften att träna. Men inte motivationen att hålla mig från bajsmat! "/
Måste bara visa er klänningen! Finaste Jeansklänningen jag någonsin sett.
OCH JAG KOMMER I DEN!
Tänk om klänningen dykt upp för 42 veckor sedan. Skulle jag ens haft tanken på att jag någon gång skulle komma i den då? tror icke det.
:)
Det är FREDAG, och jag har semester!
Minns inte ens sist jag var ledig "bara ändå" på en Fredag. Tror knappt det har hänt sen jag började på coop för mer än ett år sedan?
Och det är så sköööönt!
Att jag är uppe redan, och klockan inte är mer än halv 10, är ännu en bonus.
Nu ska jag städa lägenheten, och källaren. Sen njuta av solen med en promenad.
Handling och packning, så åker vi till sommarstugan för helgen när Jimmy slutar! :D
Myspys att komma bort en sväng. Sitta i båten och fiska, grilla...och bara njuta av lugnet.
En liten mini-semester! :)
Den här gången får katterna stanna hemma. Det är en jäkla skillnad på att ta med EN, eller FEM kattisar ner dit! ^^
Ska bara försöka komma på nån bra lösning så Hagel och Snabel kan gå ut och in som de vill...så går det bra sen. Men det ska jag väl kunna lösa med hjälp av min smarta hjärna? ^^

Osis att min kamera gick sönder nu när man skulle vilja ha den att ta kort på bäbisarna med...
Har ju mobilen, men det blir inge vidare bilder med den. "/
Tror jag lyckades med några bilder i alla fall...så ni får se hur de ser ut lite mer:
De är så stora att de busar omkring nu.
Nyfikna kattebääbisar. <3
Vingliga också ^^
Och "hängiga"
Och ÅHHHJ så söta! :D

Titta bara...Jag kan inte sluta le när jag tittar på dem. Bättre underhållning än tv:n för tusan! <3<3<3

Vi hörs efter helgen.

Jag tar semester! :D

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på dig
Ja jag tycker du är jätteduktig med vikten, och de är bättre att gå ner sakta men säkert då är de lättre att hålla vikten sen.. Ja missarna är jättesöta.. Tack för att du ska hålla tummarn och tår för mig. Ha en mysig helg i stugan.
kram kram kicki

Sockiss sa...

vingliga småskitar... I love. Sessan mår bättre nu förresten. ha en trevlig helg!

ida sa...

skiitsnygg klänning!!!!