måndag 23 februari 2009

Skida över till Riga

Wihooo... Jag har ett par egna längdskidor!
Snygga är de också. Grymt.
Nu fattas "bara" bindningar, pjäxor och stavar, sen kan jag ge mig ut i spåren i egna skidor. :P

Duktig har jag varit efter jobbet. Tagit ner julgardinerna (yeyy redan) och satt upp nya. Som jag för övrigt STRÖK med mitt nya strykjärn på min nya strykbräda. Att bara få och införskaffa dessa grejer innebar vuxenpoäng, att jag nu faktiskt använt dem borde väl ge lite mer? Katschiiiiing! :D
Lagade den enormt goda kyckling stroganoffen som Moa hade med i receptboken jag fick i julklapp till lunch. Gott blev det, som alltid. Bra, smal, lättlagad och god mat. Den bästa kombinationen!
Nån städning blev det dock inte idag heller. Lite plock, men så tröttnade jag. Får bli på Onsdag under en av de två lediga dagarna. (mors lilla lathund sa.....).
Wollyboll blev det. Mer oseriöst än vanligt. Inte lika skoj som annars. Tråkigt.

Det är en massa som måste fixas innan vi åker på kryssning på Söndag.
Har fixat både kaninmatare (tack Mams!) och hundhämtare (tack Faster!) idag. Djin får bo hos farmor och farfar under de 3 dagarna (Tack tack!). Underbar släkt har jag, som ställer upp i vått och torrt! <3
Men det är en hel del kvar att fixa innan avgång. Städat ska det bli, för jag vill absolut inte komma hem till en skitig lägenhet som måste städas på en gång. Simbas (ninisen) bur ska städas. Pengar ska tas ut (inte det lättaste i byn utan en enda bankomat och bank, med ställen där man bara kan ta ut högst 2000 åt gången). Djin ska kammas och bli fin för finboende. Kläder ska tvättas och packas. OCH...nervositeten blir bara större och större!

Haha, knasigt. jag brukar inte vara så här nervös inför resor ( i alla fall inte så här tidigt).
Men, det är trots allt den första "långa" resan jag och jimmy gör tillsammans någonsin. Visst, 3 dagar (två nätter) är inte så lång tid, men ändå. På TVÅ år har vi inte varit längre än högst 20 km utanför byns gränser. Och vi har aldrig sovit borta på ett ställe där det finns en massa andra människor (Utsälje-resorna räknas ej).
Så det kanske inte är så konstigt att jag är nervös ändå. Är grymt förväntans full också. Kommer bli riktigt gräjt! :)

Nej, sent sent.
Sussa, sussa!
Älska mina skidor! :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha vet inte om jag hört nån som blivit glad över att man börjat stryka.
Hur mycket pengar ska du ha med dig egentligen? Räcker inte 2000:-.
Nu kan vi snart åka skidor tillsammans varje helg, jippie!